Tips för hälsa och viktminskning för barn

7 tips till hälsa och viktminskning för barn

Försök med dessa 7 enkla tips för att främja hälsa och viktminskning för dina barn. Det finns sätt du kan hjälpa dig och din familj att vara hälsosamma och få till en bra vikt.

Förebild

– Din hälsa och vikt direkt påverka ditt barns hälsa och vikt. Barn med bara en överviktig förälder har en 25% risk att bli en överviktiga eller feta vuxna. Om båda föräldrarna är överviktiga riskerar barnet att bli en överviktig vuxen med upp till 50 % .

Var positiv

– Ingen tycker om att ta emot negativ feedback. Prata med ditt barn med medkänsla och uppmuntran. Istället för att säga , ” Gå ner i vikt ” , säg, ” Låt oss vara friska och börja ta hand om våra kroppar ”. Fokusera på de livsmedel du kan äta, inte de som du inte kan. Säg, ” Låt oss gå plocka ut frukt och göra en fruktsallad, ” inte ” Inte äta det. ”

Gör hälsosam mat till en familjeangelägenhet

– En familj som äter tillsammans , äter bättre , enligt en ny studie i tidskriften Archives of Family Medicine. Barn som rapporterar ofta familjens middagar har sundare kostvanor än sina jämnåriga som inte, visade studien. Fyll även ditt kylskåp och skåp med färsk frukt, nötter, mager ost, och saker för alla att snacks på.

viktminskning-for-barn

Ät frukost

– En frukost som består av protein, kommer stärkelse och fett hålla dina barn mer alert under skolan. Studier har visat att viktminskning är mycket svårare i människor som hoppar över frukosten.

Gör tid för fysisk aktivitet

– Gör fysisk aktivitet till en familjeaktivitet . Varje kväll efter middagen på sommaren, gå en halvtimmes promenad och göra det till en aktivitet som barnen ser fram emot. Om du har råd med det , skriva in dina barn i dans eller en idrottsverksamhet som de tycker att de behöver för att njuta av det för att fortsätta göra det. Eller bara sätta på lite dansmusik och har ett dansparty runt huset.

Säg inte diet

– Sätt ditt barn på någon diet och du ställer in dem för en ätstörning – om hetsätning eller skåp äta eller en annan typ av störning. Livsstilsförändringar har visat sig vara det mest effektiva för att gå ner i vikt och behålla den.

Undvik del distorsion

– När serverar maten försöker portionera ut måltid på rätter och undvika buffé – typ eller familj – stil äta. När de utsätts för så mycket mat är det lätt för dina ögon att vara större än din mage . Motstå den första frestelsen att få sekunder så kolla in med dig själv för att se om du är riktigt hungrig.

Detta är 7 riktigt bra tips och råd för hur du kan hålla din familj en hälsosam familj.

Tips för hälsa och viktminskning för barn

Lämna en kommentar